Thursday, October 13, 2011

Bali – Darwin – Kununurra

Hetkel on tunne nagu oleksin sattunud põrgusse. Väljas temperatuur alla 30 kraadi ei lange ning peale lõunat on +40 kraadi pidevalt soolas. Jõudsin lõpuks oma sihtpunkti – Kununurrasse.

Enne veel, kui Kunurrast rääkima hakkan, teen lühikokkuvõtte ka oma päevast Balil ja ööst Darwini lennujaamas. Balil hotellis oli mul check-out kell 12 lõunal, mille aga kenasti üle lasin. Hullu aga polnud midagi, maksin hotelli omanikule veel umbes 8€ (100000 kohalikku) ja magasin edasi kuni kella neljani. Lõpuks mõtlesin, et peaks sealt hotellist nüüd jalga laskma. Jätsin omanikuga hüvasti ning sain veel hotelli visiitkaardi, et järgmine kord neid ikka uuesti külastada. Võtsin ette tee lennujaama. Eelnevalt olin Google mapsist järgi uurinud, et lennujaam peaks hotellist oleme kuskil 15 minutilise jalutuskäigu kaugusel ning seega ei näinud ma mõtet takso peale raha kulutada enam.

Kahjuks ei teinud ma Bali tänavatest pilti, kuid olukord, mis seal valitses oli ikka omamoodi müstika. Igal pool oli mingit prahti ja sodi maas. Tänavad olid äärmiselt kitsad ja sisaldasid pidevalt 90 kraadiseid pöördeid. Seega pidin nii mõnigi kord küsima üle, et kas olen õigel teel ikka. Põhilisteks liiklusvahenditeks olid taksod ja rollerid ning igakord, kui mõni kohalik mind märkas, pakkus ta ka lahkelt transporti. Tundus, et igal kohalikul oli tagahoovis varuks üks roller, millega raha teenida. Kohati tundus liiklus väga kaootiline, mingeid liiklusmärke ja foore ma tähele ei pannud. Igatahes peale mõningat seiklemist jõudsin ma lõpuks lennujaama.

Tuleb tunnistada, et lennujaam ja selle ümbrus erinesid eelnevalt nähtust ikka tublisti. Kõik oli ilus ja kena, et turistile ikka võimalikult hea mulje jätta. Kõndides mööda lennujaamaesist teed pakuti ikka ja jälle mulle taksosõitu. Mida lähemale jõudsin väljuvate rahvusvaheliste terminali poole, seda vähem oli näha kohalikke. Tegelikult pole neil seal midagi teha, sest turist läheb minema ju. Vahepeal oli kõht juba päris tühjaks läinud, seega otsustasin mõne kohaliku toidukoha leida ja seal ennast jälle üllatada lasta. Võtsin siis esimese ettejuhtuva toidukoha ja söögi, selleks osutus kana, riis, mingid kartulikrõpsu moodi asjad ning salat. Kõik oli ilus ja tore, kuni võtsin ampsu salatit. Mõtlesin, et annan kohe otsad. Toit lendas kiirelt suust välja, taldrikule tagasi. Uurisin siis natuke seda asja ning avastasin, et salatis sees olid mingid rohelised kaunad. Korjasin need kõik välja, panin taldriku ühte äärde ning lasin toidul edasi hea maitsta. Rohkem üllatusi ei tulnud. Kuna mul oli check-in’i tegemiseni veel tublisti aega, siis läksin ühte kohvikusse, kus oli olemas Wifi. Tellisin mõne joogi ning hakkasin uurima Eesti uudiseid. Õnneks oli Eestis ka juba normaalne kellaaeg ning seega oli palju sõpru Skypes või Msnis olemas. Sai nii mõnegagi lobisetud ja sellega aega surnuks löödud.

Balil nööritakse turisti ikka mõnusalt. Kui sa veel eriti kaubelda ei taha ja oled esimeses hinnaga nõus, siis võid päris palju raha tuulde lasta. Kohvikus, kus ma wifit kasutasin, läks arve mul natuke liiga suureks ning mul ei olnud enam piisavalt kohaliku raha. Küsisin, et kas USA dollarid sobivad – muidugi sobisid, eriti kui ma pea kaks korda rohkem maksan nendega. Sellega ma kohe üldse nõus ei olnud. Andsin kõik oma kohaliku raha ära ja siis paar dollarit peale ning kõndisin minema. Tundub, et see sobis neile ja probleeme ei tulnud. Edasi järgnes veel passimist lennujaamas ning siis check-in. Kui sul ei ole 20 usa või aussi dollarit, 20 eurot, 200000 kohaliku sularahas, siis sa Balilt või Indoneesiast üldse minema ei saagi. Kohe peale check-in’i tuleb trepist üles minna ning siis tuleb üllatus. Vahepeal on mingid putkad ehitatud ja peale kirjutatud passenger service charge vms. Igatahes tahavd nad raha, muidu ei saa mööda. Kuna ma olin kasutanud USA dollareid vahepeal, siis oli mul rahakotis neid järgi 17. Eurosid oli küll 20, aga seda oli natuke kahju ära anda. Siinkohal pean ma tänama Maskat, kes mulle, ise Austraalias olles, sünnipäevaks 20 aussi dollarit saatis. Tänu sellele aussi rahale sain edasi liikuda, kuni järgmise kontrollini. Kokku oli neid kontrolle umbes 5 või 6, lugemine läks mingi hetk segamini.

Bali lennujaam on nagu üks suur kaubamaja, ei teagi kas Eestis mõni saaks sellele vastu. Süsteem on korralikult läbi mõeldud ikka. Inimesed peavad võimalikult paljudest poodidest mööda ja läbi kõndima, midagi ikka äkki ostavad. Lõpuks jõudsin lennuki peale ja algas sõit Darwinisse.

Darwinisse jõudsin kohaliku aja järgi natuke peale 4 öösel. Lennuk Kununurrasse väljus 10.45, seega oli mul jälle aega ühe lennujaamaga tutvust teha. Darwini lennujaam on ainult natuke suurem, kui Tallinna oma, seega pole seal suurt midagi teha. Hommiku poole käisin ka lennujaamast välja ning siis tundsin, kuidas Austraalia kuumus tunda annab. Kaua ei saanud väljas olla ning kui lennujaama tagasi läksin oli tunne nagu siseneks külmkappi. Seega ma siis passisin seal Darwini lennujaamas. Seal oli ainult üks söögikoht, üks WC, üks infotöötaja, kes oli ära koguaeg. Lennujaamas lootsin ma kohe leida konverterit, millega saaksin oma läpaka Austraalia vooluvõrku ühendada. Kahjuks oli selline pood ainult tax-free tsoonis. Tasuta avalik wifi oli ka ainult tax-frees, seega polnud mul mitte kui midagi järgmised 6 tundi teha. Kuid lõpuks sai ka seegi aeg läbi ning asusin oma viimasele lennule. Nagu saatuse kiuste hilines lend kuskil tund aega. Kui lõpuks lennukisse sain, vajusin kohe ära. Ma lihtsalt magasin õhkutõusu maha ja kui silma lahti tegin lendasime juba.

Lõpuks Kununurra! Ei saa öelda, et ma just väga vaimustatud oleks, aga siiski olin kohal. Lennukist väljudes tabas mind selline kuumus, mida ma varem polnud õues olles kohanud. Mõtlesin, et Darwinis on kuum, aga see polnud veel midagi. Seisin seal lennujaama ees nagu loll ja ei teadnud kuhu minna või mida teha. Lõpuks tuli natukenesengi mõistust pähe ja pöördusin ühe kohaliku poole, kes parasjagu taksot tellis. Sain temaga kaubale, et võtab mu peale ja saan ööbimiskohta.

Hetkel olen Kununurras olnud juba 3 päeva ning sellest kirjutan ka varsti. Siis saab pilte ka näha

No comments:

Post a Comment